Co když nás svazují principy minulosti natolik, že už ani nehledáme jiné cesty?
A co když tento přístup nevědomě předáváme dál – svým žákům, dětem, budoucím generacím?
Můj blog
Strach z veřejného vystupování neboli tréma je oblast, které se ve svém životě hodně věnuji (v osobním životě, na školeních, vystoupeních). Rád bych se s vámi podělil o svůj pohled na to jak tréma vzniká, a jak ji využít k osobnímu růstu a k transformaci. Ukáži vám jak s trémou pracuji, co mi funguje a jak jednoduše oslabit její negativní dopady. Také jednoduché návody které můžete zkoušet ze svými žáky.
Cítíte se někdy bezmocní, když nedokážete svému žákovi pomoct s trémou?
Vidíte, jak na koncertě dělá chyby, které na hodině neudělal, a jak zapomíná na vaše rady?
Chcete, aby si více užíval vystoupení, místo aby se bál?
Přidejte se k našemu školení o trémě a naučte se, jak svým žákům skutečně pomoci.
Tréma jako naše dovednost? Není to blbost?
Zdá se vám absurdní, že trému popisuji jako dovednost? Máme za to, že dovednosti by nám měly sloužit k něčemu pozitivnímu, k něčemu, co jsme chtěli záměrně rozvíjet. Ale co když i naše "zlozvyky" nebo věci, které se snažíme potlačit, mohou být také vnímány jako dovednosti? Jsou to věci, které umíme a používáme ve svém životě, i když nám nemusí být ...
Jako hudebníci a učitelé často věříme, že mezi nacvičením skladby a strachem z chyb existuje přímá souvislost. Myslíme si, že čím lépe je skladba připravená, tím méně strachu z selhání cítíme. To je ale omyl. Technické nacvičení skladby znamená naučit tělo fyzicky zahrát to, co je v notách. Pokud se nám to podaří, nemusí to však mít nic společného...
Tréma: nepřítel, nebo učitel?
Podívejme se, jak to s trémou vlastně je
Otázka která pronásleduje každého hudebníka
Zamysleli jste se někdy nad tím, s jakou otázkou jde hudebník k publiku (na koncert)? Co se potřebuje dozvědět? Po jaké odpovědi tak zoufale touží?
Rád bych se s vámi podělil o jedno zásadní poznání, které mě naučilo hodně o tom, jakým směrem by se měl v dnešní době ubírat hudebník.
Jak učíme své žáky veřejnému vystupování?
Často diskutujeme s učiteli o tréme a způsobech, jak s ní pracovat. Když se jich zeptám, jak připravují své žáky na vystoupení, odpověď se točí kolem důkladného nacvičení skladeb. Věří, že pokud bude skladba na 100% nacvičená, nebude se čeho bát (chyb). Jenomže to tak není. My je neučíme vystupovat, ale jenom hrát na vystoupení. Umění...