Je možné odstranit strach z chyb cvičením?
"Bojíš se, že ti dnes nepodaří zahrát skladbu bez chyby? Vnímáš, že tě druzí hodnotní a necítíš se v tom dobře? Budeš mít někdy jistotu že neselžeš?"
Strach z veřejného vystupování neboli tréma je oblast, které se ve svém životě hodně věnuji (v osobním životě, na školeních, vystoupeních). Rád bych se s vámi podělil o svůj pohled na to jak tréma vzniká, a jak ji využít k osobnímu růstu a k transformaci. Ukáži vám jak s trémou pracuji, co mi funguje a jak jednoduše oslabit její negativní dopady. Také jednoduché návody které můžete zkoušet ze svými žáky.
Cítíte se někdy bezmocní, když nedokážete svému žákovi pomoct s trémou?
Vidíte, jak na koncertě dělá chyby, které na hodině neudělal, a jak zapomíná na vaše rady?
Chcete, aby si více užíval vystoupení, místo aby se bál?
Přidejte se k našemu školení o trémě a naučte se, jak svým žákům skutečně pomoci.
"Bojíš se, že ti dnes nepodaří zahrát skladbu bez chyby? Vnímáš, že tě druzí hodnotní a necítíš se v tom dobře? Budeš mít někdy jistotu že neselžeš?"
Každý hudebník se v průběhu své kariéry setkal s trémou. Je to nepříjemný pocit, který nás často trápí a může negativně ovlivnit koncertní výkon.
S trémou budete úspěšně bojovat tak, že s ní nebudete bojovat. Na první pohled to nedává smysl, ale při hlubším zamyšlení to doufám pochopíte. Tím, že chci s něčím bojovat, v tomto případě se toho zbavit, musím na to myslet. Tím že na to myslím, dávám to do popředí své pozornosti a přidávám tomu energii. Podporuji to tím, že na...
Je důležité si uvědomit, že šok, který nás paralyzuje nutně nemusí pocházet z předchozí hudební traumatu. Může pocházet z každé traumatu kterou si z minulosti držíme v těle (může pochází i z našeho raného dětství a tak s ním nedokážeme mít žádný vědomý kontakt). Traumatické události které jsme zažili v minulosti nás naučili k tomu, že...
Koncertní vystoupení je pro nás extrémně vypjatá situace. Na tento jeden moment jsme se připravovali někdy i několik měsíců. Poctivě jsme cvičili naši skladbu, učili se ji nazpaměť, poslouchali rady našeho učitele, sehrávali ji s klavírem atd. Nyní přichází ten hlavní moment, ten smysl celého našeho snažení. Stojíme před dveřmi koncertního sálu...