Hudební hry v praxi
Když jsem začínal s učením bylo tvoření Hudebních her jenom mým koníčkem. Dnes, po 14 letech se stalo mým povoláním, které mě pořád baví a naplňuje. Za toto období jsem si nejenom prošel svým osobním rozvojem, ale také získal mnohem větší zkušenosti v učení, napsal množství edukativní literatury, uskutečnil desítky přednášek a školení, a vytvořil také mobilní aplikaci Noutee.
Rád se s vámi podělím o mé zkušenosti, ale také o radost z učení a hraní. Netvrdím, že toto je jediný a správný způsob přístupu k učení, ale mně funguje a pro vás může být inspirací, stejně jako pro stovky dalších pedagogů.
Dopřejme si jednou za čas nové podněty, aby nás učení mohlo pořád bavit.
Akreditovaný seberozvojový trénink Hudební hry v praxi pro učitele ZUŠ
Úspěšný projekt online seminářů vám přinášíme v podobě pravidelných setkání
Rád bych vám prostřednictvím sérií přednášek přiblížil Hudební hry a jejich použití v praxi. Pomohl se jiným způsobem podívat na problematiku rozvoje hudebníka (vašeho žáka), ale také vás jako učitele. Odnesete si nejen praktické návody v podobě her a aktivit, které můžete na svých hodinách okamžitě zkoušet, ale také odbornou literaturu, navazující videa a online podporu...
Speciální nabídka školení ZDARMA
Nabízím vám seznamovací 1,5 hodinové setkání zdarma ve vaší ZUŠ. Na školení vás obeznámím se základními principy Hudebních her a představím jednotlivé témata které seberozvojový trénink obsahuje. Počet těchto úvodních školení je omezen. Informujte se o dostupnosti pro vaši školu co nejdříve. Kontakt: info@hudebnihry.cz
Jakým způsobem lze absolvovat školení?
Setkání ve vaší ZUŠ
Na každém školení probereme dvě témata (jejich popis najdete níže). Minimální počet účastníků je 8. Je možné se dohodnout i na víkendových setkáních. Pro více informací kliknete ZDE.
Každý účastník dostane:
- odbornou literaturu
- online podporu
- certifikát
- zdarma licence do aplikace Noutee
- možnost se zúčastnit opakovaně stejného školení zdarma
Online školení - webinář
Seminář bude probíhat na platformě Google Meet. Na každém školení probereme dvě témata (jejich popis najdete níže). Začne v 9 a skončí ve 11:30 hod.
Každý účastník dostane:
- odbornou literaturu
- online podporu
- certifikát
- zdarma licence do aplikace Noutee
- možnost se zúčastnit opakovaně stejného školení zdarma
Nevybrali jste si ani jednu z těchto možností? Máme pro připravenou vás pestrou nabídku jednodenních školení.
Využijte možnost hrazení školení ze Šablon.
Některé z referencí od účastníků kurzu
Mě nejvíce inspiroval Váš seminář práce s chybou. Bylo to pro mě velkým přínosem a protože pracuji i jako speciální pedagog, tuto metodu jsem začala aplikovat i ve svých kurzech, které se zabývají zlepšením čtení, psaní apod. S úspěchem. Moc děkuji ještě jednou a budu se těšit na další semináře.
Edita Hrdinová Keprtová
Pozorně jsem sledovala všechny vaše přednášky a chtěla bych vám za ně moc poděkovat. Váš přístup mě přinutil přemýšlet o výuce hudby a žácích zcela jinak. Spousta věcí mne i překvapila, ale snažila jsem se vaše metody hned vyzkoušet a uplatnit v praxi. V době soutěží a znovu spuštěných koncertů se nám to všechno obrovsky hodilo - práce s chybou, práce s trémou, přiznání si toho, že žádný muzikant nehraje bez chyb....
D.M.
Za mě jednoznačně super a pokud jde o "školení" v pedagogické oblasti, tak zdaleka nejlepší ze všech, kterých jsem se kdy zúčastnil. Konečně se k pedagogice umí někdo postavit trochu jinak, než do nás nalévali učitelé pedagogiky ve školách, a zároveň umí vše chápat v širších souvislostech a odbourávat vyjeté koleje a schematismy, do kterých po čase většina pedagogů v praxi zapadne.
Skvělá práce!
L.H.
Můžete si vybrat z těchto témat:
Jak na trému - co dělat, když má žák problém s veřejným vystupováním?
Strach z veřejného vystupování je velmi častým jevem. Tréma často kazí hudebníkům jejich výkon a tak je úplně přirozené, že na vystupování se moc nehrnou. Řešit strach těsně před vystoupením je častokrát pozdě, proto se budeme bavit hlavně o prevenci, protože ta je důležitá.
- Ukážeme si, jak vám Hudební hry mohou pomoci s žáky, kteří mají trému a strach z vystupování.
- Seznámím vás s možnostmi, jak tvořit vystoupení pro žáky, aby necítili strach z chyb a ze selhání.
- Představím vám balíček první pomoci proti trémě.
Jak jednoduše odstraňovat chyby a zlozvyky - vědomá práce s chybou (držení nástroje a chyby v hraní).
Učení hry na nástroj je založené na neustálém vylepšování (opravování chyb). Pravá ruka je nízko, prsty nejsou uvolněné, nota fis je vysoko, rytmus není přesně... Někdy se jedná o náhodné chyby, ale často jsou to již žákovi zlozvyky. Jak učit tak, abychom nemuseli neustále žáka na tyto chyby upozorňovat?
- Předvedeme si, jak s chybami a zlozvyky pracovat, a jak je efektivně eliminovat pomocí Hudebních her.
- Ukážeme si, kde všude se dá použít vědomá práce s chybou.
- Naučím vás, jak jednoduše tento nástroj zařadit do každé své hodiny.
Efektivní komunikace s žáky a jak se jí naučit - opravovat chyby, chválit a motivovat.
Mluvíme na žáka způsobem, který jej skutečně podporuje? Dokážeme používat efektivní způsoby komunikace, nebo jenom opakujeme komunikační vzorce z minulosti?
Verbální komunikace je naším základním nástrojem: opravujeme chyby, potvrzujeme správnost hraní, chválíme, zadáváme úkoly, motivujeme atd.... Pokud při vyučovaní používáme způsoby komunikace, které představují pro žáka psychické ohrožení, žák se začíná v první řadě soustředit na vlastní obranu a eliminování těchto pocitů. Přitom vnímání sdělení je odsunuto až na druhou kolej.
- Ukážeme si prvky respektující komunikace, kde chválení a kritizování není tou správnou cestou.
- Seznámím vás s vnitřní a vnější motivací.
- Na praktických příkladech si ukážeme jak efektivně komunikovat na hodině.
Improvizace je zábava - začněme si hudbu opravdu užívat!
I když jsme sami třeba nikdy neprošli výukou improvizace a spoléháme se hlavně na noty, můžeme i tak objevit kouzlo tvoření hudby spontánně. Ukážu vám, že hudební tvoření je přístupné všem – není třeba se nic složitě učit, protože už teď to máte v sobě!
Vás naučím vás, jak pomocí jednoduchých her začít beze strachu improvizovat.
Jak improvizaci přenést i do práce se svými žáky, i když vám tvrdí že improvizovat neumí.
Jak pracovat s žákem, který necvičí - problematický žák.
Všichni známe typ žáka, který sice chodí na hodinu, ale cvičí minimálně nebo vůbec. Víme, že bez cvičení není jeho rozvoj možný, a tak jej různými způsoby motivujeme (vystoupení, domácí úkoly, známky, hezké skladby...) To však funguje jen krátkodobě nebo vůbec. Co dělat s takovýmto žákem? Snažit se dál, nebo ho přestat učit?
- Ukážeme si, jak vám mohou pomoci Hudební hry.
- Jak tvořit hodinu a učit problematického žáka.
- Práce s efektivní vnitřní motivací.
- Domácí úkoly, co s nimi?
Jak znovu objevit radost z učení?
- Seznámím vás s praktickým nástrojem, který vám může pomoci zorientovat se v roli hudebníka/učitele. Ujasnit si vlastní schopnosti a ukotvit se v nich.
- Objevíte, že Hudební hry nejsou jen pro žáky, ale rozvíjí také nás učitele.
Zařazení mobilních aplikací do vyučovacího procesu - Jak udělat cvičení na hudební nástroj pro žáky atraktivnějším
V dnešní době je čím dál běžnější výuka, ve které se prolíná tradiční přístup výuky s novými technologiemi. Proto tvoříme aplikaci Noutee, která žákům pomáhá překonávat nejenom jejich momentální nezájem o cvičení, ale také podporuje jejich dlouhodobý kontakt s nástrojem. Udělejme krok směrem k jejich používání, a zatraktivníme výuku hudby.
Naučíme se jak pracovat s notačním programem Musescore.
Řekneme si praktické návody, jak aplikaci na hodině používat.
Ukážeme si používaní aplikace Noutee pro hudební nauku a hru na nástroj.