Hudební fitness
Hrát na jakýkoliv hudební nástroj je v podstatě svalové cvičení. Dáváme svalům příkazy na práci a oni reagují. Je to taková posilovna prstů a náš nástroj je jako posilovací stroj. Dítě hraje na nástroj, ale jeho svaly potřebné k zvládnutí této zátěže nejsou ješte dostatečně posílené. Hledá cestu, jak dosáhnout ideálního stavu, který mu učitel ukazuje a napíná tak tělo. Což vede k špatnému a křečovitému držení nástroje. Naším záměrem by tak mělo být posílit jeho svaly.
Správné držení těla a nástroje
Postoj a držení nástroje při hraní jsou první znalosti, které dítě při studiu nástroje získává. Při učení se správného postoje dítěti často nezbývá nic jiného, než věřit svému učiteli (co je správné a co ne). Samo zatím zkušenost nemá. Cvičením receptů zaměřených na tuto oblast dítě získává právě cenné osobní poznání, že to, co říká učitel je pro něj opravdu nejlepší.
Hudební hry pracují nejen s tělem, ale sekundárně i s psychickým uvolněním dítěte. Když se podíváte do obličeje dětí při hraní, uvidíte tam strnulost a napětí. Žádné uvolnění nebo radostný úsměv. Vidíte reálný odraz jeho psychiky, protože hraje s napětím a strachem z chyb.